Den nye version

Tips, trick, og generel hjælp til at bruge dette forum & debatter.
Ændrede faciliteter og andre beskeder fra Webmaster.

Den nye version

Indlægaf Mads » fre jul 23, 2010 19:00

Denne tråd er beregnet til kommentarer eller spørgsmål til den nye version.
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Profil: Mand, 63 år, Gift/i parforhold, Østjylland

Re: Den nye version

Indlægaf Mads » fre jul 23, 2010 19:17

Listen med nyeste indlæg findes endnu ikke.

Denne benytter jeg selv rigtig meget, så den vil jeg se på hurtigst muligt.
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf Carmen » fre jul 23, 2010 20:55

Du er bare en knag Mads :love

Men klart, at det vil tage tid, at få det hele med over. Jeg håber ikke at jeg har ødelagt noget, ved at aktivere avatar :wink: de var nemlig ikke aktiveret.

Jeg tror helt klart, det vil være en god ide, med en slags "hjælpe manual" til alle de nye muligheder. Selv jeg, skal da vist lige lære at finde rundt, selvom både du og jeg har smug kigget i et testforum :lol:

Ellers som Mads siger, bare spørg, og/eller skriv, både hvis noget driller/ ikke fungerer, sådan som i synes at kunne huske at det gjorde. eller bare hvis i opdager en god finesse, som andre kan få glæde af. Hvem ved, selv Mads og jeg har måske ikke opdaget dem alle sammen endnu :wink:

Kærlig hilsen
Carmen
"At blive lykkelig ligger ikke i at eje meget men i at elske meget og håbe."
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Profil: Kvinde, 50, Gift/i parforhold, Sjælland/Bornholm

Indlægaf Mads » lør jul 24, 2010 10:50

Carmen skrev:Jeg håber ikke at jeg har ødelagt noget, ved at aktivere avatar :wink: de var nemlig ikke aktiveret.

Det havde jeg ikke opdaget.

Men jeg ser at alle vore smileys også er overført.
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Re: Sådan laver du lister i et indlæg

Indlægaf idenbare » lør jul 24, 2010 16:32

Hej,
Det er ikke muligt af sende private mails, til feltet forbliver tomt.
Det er heller ikke muligt at få et samlet overblik over seneste indlæg.
idenbare
idenbare
Klub Medlem

Profil: Mand, 55 år, Single og søgende, København

Indlægaf Carmen » lør jul 24, 2010 16:57

idenbare skrev:Hej,
idenbare

Hej Idenbare

Det med den samlede oversigt, ved jeg kommer. Mads har skrevet denne tråd viewtopic.php?f=17&t=1432 hvori vi alle er velkommen til at spørge, og skrive også hvis vi finder nogle gode tips ifbm de nye finesser :)

Selv jeg skal lige vænne mig til det :lol:

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf idenbare » lør jul 24, 2010 17:35

OK - Tak for svaret!
idenbare
Klub Medlem

Indlægaf spardame1965 » søn jul 25, 2010 10:28

Det er sørme en pæn version :D
Hvordan ændrer man adgangskode?
For at komme ind i den nye version, måtte jeg rekvirere en ny adgangskode, og den fik jeg og kunne derefter logge på. Men kan man ikke ændre den :?:

spardame
Lidt gammeldags q søger lidt gammeldags M.
spardame1965
Vejleder

Profil: Kvinde, 45 år, Single og søgende, København

Indlægaf Carmen » søn jul 25, 2010 11:49

spardame1965 skrev:Det er sørme en pæn version :D
Hvordan ændrer man adgangskode?
For at komme ind i den nye version, måtte jeg rekvirere en ny adgangskode, og den fik jeg og kunne derefter logge på. Men kan man ikke ændre den :?:

spardame

Tak for roserne Spardame :)

Ja, vi skal nok lige vænne os lidt til det nye. Det kan være svært at finde rundt. Tror også vi nok skal lave en slags guide til nogle af de nye finesser.

Jeg tror du skal gå ind i brugerkontrolpanel. Den finder du øverst til venstre, lige under link til boardindex. Så skal du klikke på profilindstillinger, og dernæst konto. Så skulle du kunne ændre kodeord.

Men ellers er nogle af de nye ting flg. som man altså bare må, udforske :

Ikke læst af modtager / læst af modtager heder nu udbakke / sendte beskeder. Det skulle jeg selv lige vænne mig til, fordi jeg troede at en besked, ikke var sendt, fordi den stadig lå i udbakke :lol:

Man kan Vedhæfte filer i indlæg men ikke i private beskeder

raportere indlæg hvis man finder indlæg stødende eller andet.

multi stemme i afstemninger

ignorere / "blokere" + tilføje venner, lidt a´la adressekartoteket i outlook så nu har man selv mulighed for at fravælge hvilke brugere man ikke vil have beskeder fra. Dog tror jeg ikke de, derekte blokeres, men man kan oprette en regel i sit besked sytem, således at uønskede beskeder, slettes, eller ryger i en selvvalgt mappe.

Man kan sende privatbesked, direkte fra et indlæg i en tråd. Beskeden oprettes autiomatisk med citat af det der står i indlægget.

underskrift kan nu gives farve og egen skrifttype.

Der er helt sikekrt flere finesser. Men også stadig nogle af vores gamle udvidelser, som jeg ved Mads arbejder på, at få overført. Så vi må nok også have lidt tålmodighed :D

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf Carmen » søn jul 25, 2010 23:06

idenbare skrev:Hej,
idenbare

Hvis ikke du har fundet frem til det, ved at prøve dig frem, eller noget, så tror jeg det er sådan, at det store tomme "til feldt" når man sender private beskeder, fungerer således at man skriver modtageren, og så klikker "tilføj" og så vil modtageren vise sig OVEN over dette tomme feldt.

Med hensyn til samlet oversigt over seneste indlæg ( som jeg jo ved nok skal komme :D ) så kan man ind til da ( og selvfølgelig også fremover ) bruge følgende link Vis ubesvarede indlæg • Vis ulæste indlæg • Vis nye indlæg • Vis aktive emner Som findes lige over nyhedsbanneret. Jeg tror de relevante link, vil være "vis nye indlæg" eller "vis ulæste" Men prøv jer frem.

I øvrigt, så synes jeg det er smart at man i denne nye version kan SAMMENLÆGGE indlæg ( altså som admin ) og ikke kun dele dem, sådan som det var i den gamle version :D Således har dit spørgsmål, holdt flyttedag Idenbare :wink: Og altså ikke blevet delt, for at blive en selvstændig tråd, men er blevet "klippet" fra, og sat sammen med denne tråd, som om den altid havde været her. Smart synes jeg. Og nej, vil selvfølgelig ikke begynde at klippe-klistre bare for at gøre det :lol: Men nye muligheder, skal altså udforskes synes jeg. Men selvfølgelig også have en vis relevans.

Også ret smart, at man kan gemme sin besked, både debat beskeder i forummet, og private beskder, i en klade, inden man vælger at sende det endelige resultat. Det kunne man ikke i det gamle system.

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf spardame1965 » tors jul 29, 2010 15:29

Tak for svaret, Carmen *s*
Lidt gammeldags q søger lidt gammeldags M.
spardame1965
Vejleder

Profil: Kvinde, 45 år, Single og søgende, København

Indlægaf idenbare » fre jul 30, 2010 00:29

Hej Carmen og Mads,

Endnu en lille ting jeg virkelig savner i den nye version.

Når man vælger "Tilmeldte Brugere" får man følgende oversigt:

RangBrugernavn, Indlæg, Hjemmeside, Geografisk sted, Tilmeldt.

Her mangler efter min mening en vigtig oplysning, som var der før, nemlig HVORNÅR brugerne senest var logget på.

Med venlig hilsen
idenbare
idenbare
Klub Medlem

Indlægaf Carmen » fre jul 30, 2010 08:21

idenbare skrev:Hej Carmen og Mads,

Endnu en lille ting jeg virkelig savner i den nye version.

Når man vælger "Tilmeldte Brugere" får man følgende oversigt:

RangBrugernavn, Indlæg, Hjemmeside, Geografisk sted, Tilmeldt.

Her mangler efter min mening en vigtig oplysning, som var der før, nemlig HVORNÅR brugerne senest var logget på.

Med venlig hilsen
idenbare

Kolonnen yderst til højre heder "senest aktiv" der står hvornår en bruger sidst har været logget på. Hvis man klikker 2 gange på den, så får man rækkefølgen "dalene" tror jeg det heder. Altså med den sidst indloggede øverst. I den gamle version, registrerede denne kolonne automatisk i den rækkefølge mener jeg. også en af Mads´s forbedringer da den kollonne oprindeligt ikke var med i den gamle version. Jeg ved ikke helt hvad denne nye version sorterer efter. Men man har dog mulighed for at se oplysningerne.

Ligeså, kan man nemt søge på enkelte brugere som man måske kun kan forbogstavet på, da man nu har alfabetet som man kan klikke på :) Hvis man søger en bruger, som man ved, starter med A eller S eller noget andet, så klikker man bare på det bogstav, og så kommer alle brugere der starter med det. Det synes jeg er smart. Før kunne man dog sortere efter brugernavn, men kun stigende, eller faldende. Og så skulle man alligevel søge det meste af listen igennem.

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf Carmen » fre jul 30, 2010 08:31

UNDSKYLD IDENBARE Har lige prøvet at logge ind som testbruger, og lånte lige Claus´s logind også, og kan se, at det faktisk kun er Mads og mig der har denne ekstra kolonne som jeg forklarede om.

Men, når jeg og Mads har denne ekstra kolonne, så brude det være nogenlunde nemt for Mads at sørge for at alle brugere også har den :)

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf idenbare » fre jul 30, 2010 09:39

Hej Carmen & Mads,
Du havde faktisk også foreslået det med at klikken 2 gange en gang tidligere, men det synes jeg heller ikke rigtig gav nogen hjælp. Slet ikke når nu den pågældende kolonnen ikke indeholdt de ønskede oplysninger. Men godt hvis Mads kigger på det og jo Mads kan helt sikkert tilføje den ønskeden kolonne for os almindelige brugere. Det er trods alt ham, der definerer det almindelige brugere må se.
I ønskes begge to en fortsat god dag.
Med venlig hilsen
idenbare

PS: Du behøver ikke undskylde - Det er blot visning af en kolonne jeg taler om...
idenbare
Klub Medlem

Indlægaf Mads » fre jul 30, 2010 09:59

Selvfølgelig skal I alle kunne se, hvornår en bruger sidst har været aktiv.

Jeg er overrasket over, det ikke er tilfældet. Og så troede jeg det kunne rettes på 5 min. - men NEJ!

Jeg ser på det, så skal I nok få den ekstra kolonne i medlemlisten.

Det er godt vi har nogle vakse brugere, som stiller krav ;-)

mvh Mads
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf idenbare » fre jul 30, 2010 10:34

Hej Mads,
Tak for din altid hurtige tilbagemelding!
Klart nok - at du er overrasket - hvis du som administrator ser et andet billede end os andre almindelige brugere.
Og ja - selvfølgelig viser det sig, at det ikke sådan lige er til at rette, men du har jo gjort det tidligere, så mon ikke du som altid finder en brugbar løsning.
idenbare
idenbare
Klub Medlem

Indlægaf Mads » fre jul 30, 2010 10:54

idenbare skrev:så mon ikke du som altid finder en brugbar løsning.
idenbare

Når jeg laver "seriøse" programmer, og en bruger har et ønsket som udtrykkes forsigtigt, plejer jeg altid at sige: "Jeg har det synspunkt at alt kan programmeres; det er blot et spørgsmål om omkostningerne!!!" Måske en anelse overdrevet; men et fint mål.

Jeg er sikker på, I snart får den ekstra kolonne. Så vil jeg gerne have sorteret datokolonnerne faldende ved første klik, det gælder også den "tilmeldt" kolonne I allerede nu kan se; Det er mere insteressant at se, hvornår de nye blev medlem end at Carmen blev medlem 17.juni 2005 :lol:
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf idenbare » fre jul 30, 2010 13:48

Hej Mads,
Endnu en gang tak for en positive og meget venlig tilbagemeldning.
Jeg glæder mig til at gense listen også i denne version.
Med venlig hilsen
idenbare
idenbare
Klub Medlem

Indlægaf Mads » fre jul 30, 2010 17:21

Så skulle alle registrerede bruger kunne se sidste login for alle brugere i listen "Tilmeldte brugere".

Og jeg har ændret så listen åbner med brugerne sorteret efter sidste login med de seneste indloggede først. Er det ikke det mest interessante?

Er der flere nyttige ting fra version 2 som I savner i den nye version?

mvh Mads
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf Mads » fre jul 30, 2010 17:22

Så skulle alle registrerede bruger kunne se sidste login for alle brugere i listen "Tilmeldte brugere".

Og jeg har ændret så listen åbner med brugerne sorteret efter sidste login med de seneste indloggede først. Er det ikke det mest interessante?

Er der flere nyttige ting fra version 2, som I savner i den nye version?

mvh Mads
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf Carmen » fre jul 30, 2010 17:58

Mads skrev:Så skulle alle registrerede bruger kunne se sidste login for alle brugere i listen "Tilmeldte brugere".

Er der flere nyttige ting fra version 2, som I savner i den nye version?

mvh Mads

Måske midlertidigt ? Men logger jeg ind med min testbruger, så får jeg flg. besked:

Generel fejl
SQL ERROR [ mysqli ]

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DESC LIMIT 50' at line 6 [1064]

Der optrådte en SQL-fejl ved læsning af denne side. Kontakt venligst boardadministrator hvis problemet fortsætter.
Adviser venligst boardadministrator eller webmaster: admin@klub-suk.dk

Kærlig hilsen
Carmen

PS. fejlen er der ikke når jeg er logget ind som Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Indlægaf testbruger » fre jul 30, 2010 19:06

Ja det er mig - Mads - lige nu er jeg testbruger, og kan se Carmen har ret. Det er godt du tester så omhyggeligt.
Jeg må indrømme, jeg overlader en den test til jer, når jeg retter eller lave udvidelser. I er også de bedste til at teste det.

De småproblemer der er tilbage, ser ud til at være let at rette; det bliver dog først senere i aften. Det virker hæderligt nu; men ikke perfekt.
testbruger
Ny debattør

Profil: Mand, 60 år, Gift/i parforhold, Østjylland

Indlægaf Mads » fre jul 30, 2010 21:14

Så, nu tror jeg listen med "Tilmeldte brugere" virker for både administratorer og registrerede brugere.

Når den åbner første gang er listen sorteret efter "SENEST AKTIV" således at seneste indloggede er først i listen.

Ved at klikke på en overskrift som "BRUGERNAVN", "INDLÆG" etc. sorteres listen efter det. Ved gentagne klik på samme overskrift skifts retningen for sorteringen.

Hilsen Mads
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Indlægaf Carmen » fre jul 30, 2010 21:36

Mads skrev:Så, nu tror jeg listen med "Tilmeldte brugere" virker for både administratorer og registrerede brugere.

Når den åbner første gang er listen sorteret efter "SENEST AKTIV" således at seneste indloggede er først i listen.

Ved at klikke på en overskrift som "BRUGERNAVN", "INDLÆG" etc. sorteres listen efter det. Ved gentagne klik på samme overskrift skifts retningen for sorteringen.

Hilsen Mads

:D SUPER

Og vores kalender er der også nu :hop Synes bare æ,ø,å ser lidt sjove ud :wink: Men skidt, det kan altid rettes.

Kærlig hilsen
Carmen
Brugeravatar
Carmen
Formand/Kasserer

Næste

Tilbage til Hjælp til forummet