Overgang til ny version af forummet

Information om klubben og dette forum.

Overgang til ny version af forummet

Indlægaf Mads » man jul 19, 2010 14:13

Det er en meget stille periode for tiden, lidt synd for de nye medlemmer; men på den anden side er der mange gamle indlæg, der er værd at læse for nye.

Vi - dvs. primært Carmen og jeg - har længe snakket om at opgradere forummet til en nyere version. Det berører slet ikke indholdet. Vi beholder de kendte kategorier og fora; men layout og faciliteter vil blive væsentlig forbedret.
Jeg har gennem flere år tilføjet en del små myttige faciliteter i forummet; når vi skifter version skal mine ændringer flyttes og evt. modicificeres for at virke i den nye version. Derfor har jeg hidtil ikke haft megen lyst til at skifte version. Jeg har dog benyttet denne sommerferie til at installere den nyeste version et andet sted, hvor Carmen og jeg har kigget på den. Der er en række fordele ved den nye version, dels for den enkelte bruger og dels for sikkerheden i forummet. Derfor har vi i fællesskab besluttet at opgradere Klub-SUK til den nyeste version.

I forbindelse med at jeg inden månedens udgang vil installere den nye version, vil jeg her informere kort om hvad det betyder
  • Forummet vil nogle timer, måske en halv dag, ikke være tilgængelig. Jeg ved endnu ikke, hvilken dag jeg vil foretage installationen.
  • Alle brugere og deres profil overføres automatisk til den nye version. Det samme gælder alle indlæg samt PB'er (private beskeder).
  • Alle skal vænne sig til en lidt ændret brugergrænseflade; men det skulle ikke være så svært. Evt. kan vi i fælleskab lave en tråd med gode råd, når en eller anden opdager en fiks facilitet eller har et problem.
  • Jeg har de vigtigste af mine ændringer fra hidtidige version klar til nye version, resten må komme stille og roligt hen ad vejen.
Senest rettet af Mads man jul 19, 2010 16:23, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Mads
Webmaster/Æresmedlem

Profil: Mand, 63 år, Gift/i parforhold, Østjylland

Indlægaf idenbare » man jul 19, 2010 15:55

Hej Mads,
Det lyder spændende med en ny version, det til trods for at den nuværende virker fortrinligt.
Fra mit erhverv kender jeg udmærket til når der dukker nye versioner op af et eller andet produkt. Mange opdateringer er mere eller mindre unødvendige, men en gang i mellem, er man nødt til at kaste sig ud i det. Eksempelvis når supporten på den tidligere version ophører og/eller lignende.
For mit vedkommende prioriterer jeg altid sikkerhedsopdateringer højst, der efter kommer naturligvis brugervenligheden i systemet.
God fornøjelse med projektet - når du på et tidspunkt kaster dig ud i det!
Venlig hilsen
idenbare
idenbare
Klub Medlem

Profil: Mand, 55 år, Single og søgende, København

Tilbage til Vigtig info til alle